Simina Mistreanu

Martie 22, 2008

12 ore in Iasi

Filed under: narative, personale, travel — animist @ 5:52 pm

Intr-un mic demers jurnalistico-narativ, mi-am facut joi seara bagajele si am urcat in trenul de Iasi. Am ajuns dimineata la 5:30. La 6:45 coboram dintr-un al doilea tren, la Targu Frumos. Prima revelatie: cafeaua de aparat din gara Targu Frumos e mai buna decat cafeaua de aparat din gara Iasi.

La indrumarile barmanitei din gara, am luat-o la deal, spre spitalul orasului, in fata caruia ar fi trebuit sa gasesc microbuzul care sa ma duca pana la Cucuteni. Dupa nici douazeci de pasi, in fata mea se opreste un taxi. Soferul imi face semn. Ma apropii, cu ochii lipiti de portiera din spate unde se insirau vreo sase tarife diferite. Taximetristul incepe sa rada. „La ce te uiti? Doar nu crezi ca o sa-ti iau bani pana in deal” „Ma scuzati, sunt din Bucuresti”.

Taxiul m-a lasat la o intersectie de unde am luat „rata” – o Dacie break neagra, de miunimum 20 de ani. Zece minute si 2 lei mai tarziu, ma aflam la Cucuteni. Mi-am luat interviul, am vizitat galeria de arta a comunei cu 1200 de locuitori si am asteptat apoi, impreuna cu intervievatul, 35 de minute pana a trecut prima masina prin sat.

Putin dupa miezul zilei ma aflam din nou in Iasi, plina de intentii turistice.

Barbatii din Moldova si-au pastrat frumosul obicei de a pupa mana femeilor. In mai putin de 12 ore, mi-au pupat mana sase barbati. Ultimii trei au fost controlorii care mi-au dat amenda pe tramvai. Urcasem cu nonsalanta, fara sa-mi treaca prin cap ca as putea sa ma obosesc sa-mi cumpar un bilet. Ar fi fost chiar culmea sa prind controlul in Iasi, in doua statii, cat aveam de mers. Am incercat sa le explic oamenilor ca am venit in vizita, ca sunt din Bucuresti, le-am aratat buletinul de Arad, i-am ametit cu multa vorbarie si pana la urma am acceptat sa platesc amenda, de doar 20 de lei. Ei si-au cerut scuze ca trebuie sa ma amendeze, mi-au dat instructiuni de vizitare a orasului, mi-au pupat mana si a au plecat.

Ma asteptam de la zona veche a orasului sa semene putin cu Timisoara sau Brasov. Cautam piata pietruita, porumbeii si catedrala. Am gasit un bulevard largut, cu cladiri gri si impunatoare de o parte si de alta. Curtea Veche a orasului se invecineaza cu Mall of Moldova. Biserica Mitropoliei e frumoasa si era mai populata, cred, decat cea din Bucuresti intr-o zi de duminica. 

Mi-am cumparat o carte si am citit primele pagini in parcul din fata Teatrului National. Pe aleile parcului si pe strazile din centru, oamenii mergeau fara graba, mai zambitori si mai relaxati decat majoritatea bucurestenilor. 

Poze n-am. Mi-am uitat, din nou, aparatul acasa.

3 comentarii »

  1. Iasiul este fascinant. Poate mai mult decit multe din orasele Ardealului; pentru mine, sigur mai fascinant decit Clujul, de exemplu. Si nu e vorba doar de liniste sau de pupat mina (eu ma fisticesc cind e vorba de politeturi de astea, gender-based, ma intreb cum s-ar simti daca i-as agresa si io pupindu-le mina cind nu se asteapta… asa, un mic quiproquo).

    Comentariu de gadjodillo — Martie 25, 2008 @ 12:56 pm

  2. la palatul culturii, parcul copou la teiul lui eminescu nu ai fost? de la mitropolie vreo 20-30 minute de mers pe jos in sus pe bulevard. 🙂

    Comentariu de Andrei Chirica — Martie 27, 2008 @ 12:37 pm

  3. Ai circulat cu trenul Rapid 663, Bucureşti Nord – Iaşi, şi apoi te-ai urcat într-unul din vagoanele albastre ale trenului Accelerat Iaşi – Timişoara Nord…

    Mă bucur că „rechinii” de taximetrişti ţi-au făcut un serviciu frumos de a te duce până în centrul oraşului Târgu Frumos… Majoritatea moldovenilor au inima bună şi curată. Să mai vii la Iaşi la Bojdeucă, la coline…

    Comentariu de mishu88 — Aprilie 25, 2010 @ 4:09 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

