Simina Mistreanu

Martie 10, 2008

Februarie „on the go”

Filed under: personale, travel — animist @ 9:43 pm

Am trecut cu bine (si cu mult somn) peste primul weekend in Bucuresti din ultima luna. Intre timp a venit si primavara, au rasarit martisoarele, s-au rafuit babele. Eu n-am mai scris pe blog de o luna. In schimb, m-am plimbat. Februarie a fost pentru mine o luna la pachet. Cu geamantanul in spinare,

la Chisinau, birjar! Pana sa ajung in capitala Moldovei am pierdut doua autobuze si un tren. I-am uimit pana si pe colegii de la job, care deja stiau de cele trei trenuri de Arad pe care le-am pierdut de Craciun. Prin 15 februarie seara am ajuns in Gara Centrala din Chisinau. Prima senzatie: Frig, frate! Dar a inceput curand sa ninga cu fulgi mari, asa ca am iertat si frigul, si intarzierea cavalerului care trebuia sa ma ia.

Dupa 15 minute de plimbare prin centru, declaram cu patos: „Chisinaul e un oras mult mai european decat Bucurestiul”! Inca mi se pare asa. Orasul nu e fascinant, nu are o arhitectura care sa-ti povesteasca istorie, dar e totusi armonios, curat, relaxat, cu stradute pietruite si oameni zambareti. Fara ambuteiaje, fara injuraturi la intersectie, fara gunoaie. Si, spre deosebire de Bucurestiul nostru care are un centru mai de doamne-ajuta dar veritabile gauri negre in cartiere, Chisinaul se pastreaza civilizat si curat chiar si la marginea orasului.  

p1010023.jpg  p1010019.jpg  p1010020.jpg  p1010021.jpg  p1010024.jpg

Trei zile mi-au fost de ajuns ca sa ma las indopata cu mancare si cu genialul vin de casa moldovenesc – un miros si o savoare unice (efect ametitor, de asemenea). Am degustat votca Perfect, care costa 12 lei/50 ml (mai putin de 3 ron) si am baut multa bere Chisinau – care a fost aleasa drept cea mai buna bere din Europa in 2007.

Am inteles mai mult din frustrarile moldovenilor tineri impotriva comunistilor si mi-am facut o idee despre cum functioneaza sistemul lor… Ceea ce nu inteleg inca e de ce nimeni nu face nimic in continuare. Dar sa lasam politica si sa ne indreptam spre piata de media si publicitate din Moldova, despre care am avut o discutie cu Diana Boico, sefa Indigo Ogilvy Moldova (scopul nobil din spatele dezmatului de trei zile din Chisinau :)).

Dupa ce m-am intors din Moldova am stat cuminte trei zile acasa. Pe 22 februarie ma imbarcam pe un MyAir nervos. Destinatia: Paris. 

Capitolul Franta a insemnat 10 zile de „rupere” – de Bucuresti, de facultate, de job, de oameni, de articolele in standby, de garsomiera nemobilata, de propriile-mi ganduri vitezomane. Au fost zece zile in care am dormit pana la pranz si mi-am petrecut restul timpului cu cativa oameni dragi. Am invatat ce inseamna „happy hours” intr-un bar de shoturi, am fost la petreceri „de apartament” si la petreceri „de camin”, am lenevit pe malul Senei, am zdranganit la ghitara cantece rusesti, am incercat mancarea cu gust de carton de la cantina, am ascultat un acordeonist roman intr-o piata cu catedrala, am baut mojito cu lamaie verde.

Mi-am serbat ziua (24 februarie, pentru necunoscatori) in gasca de internationali si am vazut „Jumper” dublat in franceza. Am petrecut 1 martie pe malul oceanului, departe de martisoare, brose, pietricele si snururi. Am facut cateva poze

p1010028.jpg  p1010030.jpg  p1010035.jpg  p1010043.jpg  p1010055.jpg  p1010056.jpg  p1010058.jpg  p1010059.jpg  p1010069.jpg

si m-am intors.   

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

