Simina Mistreanu

Ianuarie 23, 2008

Cu Iliescu in club

Filed under: events, jurnalisti, politicieni, romanian blogging — animist @ 1:17 am

Marti seara, Club A. La invitatia Asociatiei Consumatorilor de Media, fostul presedinte al Romaniei, Ion Iliescu, blogger, urma sa participe la o discutie cu bloggeri si studenti la jurnalism. Asa a si fost. Decorul s-a completat cu ziaristi, cameramani, stative si lumini, iar Iliescu a aparut dupa sfertul academic.

Dupa o scurta trecere in revista a istoriei Club A, Iliescu ne-a spus ca blogosfera este o componenta a democratiei. Bonus: „o noua forma de manifestare a societatii civile” si „un mijloc de influentare. limitat„. Fostul presedinte si-a facut blog pentru ca era atras de tineretea blogosferei si de ideile ce se perindau prin ea. De aici s-a ajuns la cat de „stangace” e intelectualitatea romaneasca in realitate si la agresivitatea intelectualilor de dreapta.

Trezirea2007 a spart atmosfera ideologica si l-a intrebat pe presedinte cum a ajuns de la „mai animalule” la blog. Sintagma a fost rodul speculatiei, vine raspunsul; in realitate a fost asa: „mai, baiatule, e frumos sa va manifestati ca animalele?” 🙂

Iliescu ne mai spune ca blogul nu are legatura cu anul electoral si ne asigura ca tot ce citim pe ioniliescu.wordpress.com e scris de el. La partea tehnica mai primeste ajutor. Minutele urmatoare s-au umplut cu ideologii politice, cu CPUN si CFSN; cu Basescu, care nu il mai cheama pe Iliescu la Cotroceni, desi Constantinescu o facea; cu discutii despre sansele ca Romania sa aiba o femeie presedinte. 

Bloggerii au vorbit destul de putin, iar dintre ei i-am retinut pe Cristi, care zicea ca vrea sa citeasca si altceva pe blogul lui Iliescu in afara de politica, pe Mihnea Georgescu, cu al sau „Iliescu apare, soarele rasare” si pe Piticu, cu „Domnule presedinte, va uitati la taste atunci cand scrieti la calculator?”   

Se da inchiderea si toata ceata de jurnalisti, microfoane si camere de filmat se muta pe scena. Iliescu coboara, ceata dupa el. Se face un blocaj la intrare, lumea se inghesuie, intinde reportofoanele, se ridica pe varfuri… Nici o sansa sa ajungi la el. Pauza de tigara. 

Epilog: o bere cu bloggerii, ocazie cu care am vazut poze si filmulete cu catelul absolut fenomenal al lui Cristi. E husky si respira aer curat de Brasov.  

15 comentarii »

  1. Trebuie depasite toate resntimentele,fata de Iliescu si sa vedem un om mult mai apropiat de romani,decat alti politicieni .Omul are parca 80 de ani. Acel destept care l-a intrebat daca se uita la taste cand scrie,trebuia sa SE GANDEASCA LA TATAL SAU,LA BUNICUL SAU,SAU LA O RUDA APROPIATA,DE ACEEASI VARSTA CU ILIESCU,SI SA FACA O COMPARATIE.pROBABIL ESTE VORBA DE UN OM CE SEMNEAZA CU DEGETUL IMBIBAT IN TUSIERA. mAI MULTA DECENTA SI BUNSIMT CRED CA NU AR STRICA.

    Comentariu de radu c — Ianuarie 23, 2008 @ 11:25 am

  2. Dar nu ai spus ce intrebare ai avut.

    Comentariu de dadatroll — Ianuarie 23, 2008 @ 2:30 pm

  3. foarte tare scena finala… spp-isti, lume multa, camere de filmat… eu nu puteam sa ies… bloca iliescu holul… democratie! si totusi a fost simpatic iliescu, din moment ce s-a intors si te-a bagat in seama…

    Comentariu de Viski — Ianuarie 23, 2008 @ 4:07 pm

  4. Mersi pentru menţionarea numelui meu. Întrebarea a fost de fapt, o introducere… dar nu am mai apucat să spun în public ceva de substanţă. După aceea, am avut onoarea unei întâniri în particular cu Preşedintele…

    Nu te supăra, ai scris linkul greşit „mihneageogescu” ai uitat un R, din Georgescu.
    Mulţumesc!

    Comentariu de Mihnea Georgescu — Ianuarie 23, 2008 @ 4:59 pm

  5. :)) Incredibil, am vazut si eu la stiri in seara asta! IREAL.

    Comentariu de Raluca — Ianuarie 23, 2008 @ 6:56 pm

  6. Incearca doar sa iasa din anonimat…Si NU nu are legatura cu faptul ca este an electoral…da de unde…..Parerea mea!

    Comentariu de maya296 — Ianuarie 23, 2008 @ 8:41 pm

  7. Trebuia sa te bagi mai in fata!!! A fost super cumsecade, mi-a intins mana imediat ce a ajuns langa mine (cand a intrat eram pe randul lipit de peretele din stanga) si la final am mers eu la el pentru o poza si iarasi imediat mi-a intins mana. Cred ca ii place atentia de la tineri. 🙂

    adinatheblogger.com

    Comentariu de dininima — Ianuarie 23, 2008 @ 9:10 pm

  8. cred ca basescu are si o oarecare doza de ipocrizie(spun asta in ciuda orientarii mele)…cauta atentie,ca oricare dintre noi aici, in „blogosfera” sau cum s-o scrie… in rest o prestatie onorabila, mai ales ca viski e fost pus pe fapte mari…

    Comentariu de waszlaw — Ianuarie 24, 2008 @ 12:17 am

  9. JOS BASESCU!

    Comentariu de dadatroll — Ianuarie 24, 2008 @ 12:40 am

  10. ei, iata ce confuzie am facut si abia acum vad

    in loc de basescu trebuie iliescu in commentu meu

    damn, se mai intampla, i guess(heh)… altfel tot jos basescu dar mai temperat astazi.

    Comentariu de waszlaw — Ianuarie 24, 2008 @ 12:46 am

  11. citesc ce-ati scris pe-aicea si – iertati-ma – e-un anumit iz de naivitate cum rar am vazut 🙂 Banuiesc ca majoritatea aveti o varsta frageda. Nu ma apuc sa il condamn (si eu) pe Iliescu de toate relele pamantului, ca nu de asta-i vorba.

    V-ati lasat insa captati de farmecul doar aparent al unui om care de ani de zile asta face: manipuleaza. Ati face bine sa revedeti unele filmuletze disponibile pe youtube, cu minerii care spargeau botul unor tineri de 20-25 de ani, iar batranelul acesta simpatic de acum multumindu-le ca au facut curatenie. Ganditi-va ca acei tineri ati fi putut foarte bine fi voi…

    Comentariu de cristi — Ianuarie 24, 2008 @ 7:45 am

  12. @ radu c: nu cred ca e cazul sa intram in patetisme. sunt convinsa ca intentia lui Piticu atunci cand a pus intrebarea nu era de a „face misto” de iliescu. eu am redat-o aici pentru a evidentia atmosfera relaxata si glumele, la care presedintele a reactionat cu un admirabil simt al umorului si cu rabdare. imi pare rau daca se intelege altceva.

    @mihnea georgescu: ma bucur pentru intalnirea ta cu presedintele si sunt convinsa ca la intalnirea urmatoare vei avea sansa de a spune mai multe lucruri de substanta in public.

    @cristi: nu pune nimeni in discutie bunele si relele pe care le-a facut iliescu de-a lungul anilor. eu ma refer strict la o seara, un om si un club 🙂

    Comentariu de animist — Ianuarie 24, 2008 @ 9:55 am

  13. e pe bune!

    Comentariu de mado — Ianuarie 24, 2008 @ 11:40 am

  14. @ Cristi… corect zis.
    Nu l-a intrebat nimeni pe acest domn simpatic Iliescu, ASTAZI batranelul amabil cu toata lumea, pasnic, iubitor, IERI animalul din cauza caruia au murit 6 nevinovati la mineriada, ce antivirus are?

    Comentariu de iudeul — Ianuarie 24, 2008 @ 2:15 pm

  15. In cunosc bine pe dl. presedinte :intotdeauna a radiat in randul semenilor intelepciune/lumina benefica si neceasara tuturor;are o stare de spirit mereu proaspata , vioae si binevoitore,omeneasca : alucrat multi ani cu tineretul si pentru tineret,sa- ocupat cu daruire pentru sprijinirea invatamantului de ttote gradele – in special universitar (la Iasi si Timisoara -doua centre universitare traditionale si cu virtuti recunoscute- a lasat anmintiri dintre cele mai alese

    Comentariu de C.Enescu — Ianuarie 27, 2008 @ 8:59 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

