Simina Mistreanu

Octombrie 25, 2007

Danone si telefoanele mobile. Reloaded

Filed under: companii, public relations — animist @ 2:04 pm

Dupa prima vizita a jurnalistilor la fabrica Danone, din 11 octombrie, azi a urmat a doua tura. La care am participat si eu. Toate bune si frumoase: ne-am plimbat prin fabrica, l-am luat la intrebari pe domnul Ponty si am schimbat impresii de sana cu doamna directoare. A venit si momentul plecarii, cand ni s-au inmanat plasute albastre de cadouri. Gandul mi-a zburat instant la faza de data trecuta, cand Danone le-a oferit jurnalistilor telefoane mobile, gest despre care s-a scris si s-a vorbit destul de mult. Eram aproape sigura ca nu vor mai face prostia sa repete episodul.

Un zambet si un „ca sa putem comunica mai bine” din partea PR-istei. In plasa, o cutie neagra, pe care scria simplu „Nokia”. I-am intins fetei plasa si i-am spus ca nu pot accepta cadoul. „De ce?” „Pentru ca este peste limitele mele de…ontologice” „Si nu te putem convinge nicicum?” „Nu, multumesc”.

 A fost o intalnire foarte zambareata, cu oameni fericiti. Din 15 ziaristi, eu am fost singura care a returnat cadoul. Acum… eu nu stiu. Voi ce ziceti? Care sunt limitele intre care trebuie sa se situeze „atentiile” de la conferintele de presa? Ar trebui ca ele sa existe?

26 comentarii »

  1. […] concret e la Simina Mistreanu. Bine, bre, chiar aşa? V-am prins o dată, acu’ aţi fost prinşi şi-a doua oară, de cîte […]

    Pingback de Danone tot nu se lasă de şpăgi : subiectiv | pur si simplu — Octombrie 25, 2007 @ 2:08 pm

  2. foarte tare…nu stiu daca eu as fi facut asa ceva…da cu siguranta ca a fost lucrul cel mai corect si ar trebui sa fii multumita de tine.
    maine o sa te laud la copii 😀

    Comentariu de calypso — Octombrie 25, 2007 @ 4:56 pm

  3. Mda… misto. Astazi am fost la o conferinta Microsoft si am fentat biroul de cadouri la iesire. Noroc ca nu au alergat dupa mine. Te inteleg… si mai ales, te admir! Nu e usor sa faci ce ai facut tu, mai ales la noi. Ai dat dovada de caracter si ai demonstrat ca nu faci chiar orice compromis. Felicitari! Tine+o tot asa!

    Cat despre limite… cred ca tine de fiecare. Pana la urma, oricat de rahao ar fi salariile in Romania, uite ca se poate sa ai si coloana vertebrala si tu ai demonstrat-o din plin! Nu cred insa ca poti sa „reglemetezi” PR-istii sau jurnalistii implicati. Ar fi o pierdere de timp.Momentan. Poate cand vor creste salariile, vom putea sa facem si noi ca in SUA – chestia cu „nimic mai scump de 10 USD”.

    Comentariu de Goriulian — Octombrie 25, 2007 @ 7:57 pm

  4. damn, si pozele? :))

    alea fac deliciul shpagii 🙂

    Comentariu de piticu21 — Octombrie 25, 2007 @ 10:15 pm

  5. @ iulian: Mersi mult, dar eu cred ca am facut doar ceea ce era normal. De fapt nu, spun prostii. In momentele alea, chiar ma intrebam CE e normal si ce nu. In sistemul meu, se bloca insa o rotita, care facea legatura jurnalist-companie-integritate/no-strings-attached. Dar se pare ca si la voi se-nvart aceleasi rotite 🙂

    Comentariu de animist — Octombrie 25, 2007 @ 11:36 pm

  6. @ piticu: buna si asta 🙂 ar fi fost ceva sa scot telefonul din plasa, aparatul din geanta si sa ma apuc sa fac poze, cu GM-ul lor langa mine. Adevarul e ca nu mi-a trecut prin cap, plus ca aveam aparatul acasa, descarcat dupa teambuilding.
    Poze are Subiectiv, cred ca era acelasi telefon

    Comentariu de animist — Octombrie 25, 2007 @ 11:40 pm

  7. cred ca s-a uitat ofticata in urma ta pr-ista aia. oricum bine i-ai facut.

    se pare ca pr-istii din ziua de azi nu mai gasesc solutii inteligente de a stabili contacte bune.

    ei cred ca toti jurnalistii sunt in aceeasi turma.

    Comentariu de zmeura — Octombrie 26, 2007 @ 10:56 am

  8. Cred ca omul care e corect nu se foloseste de mijloace de impresionare, de imbunare, de smecherezare.

    Danone e prea putin natural (in toate sensurile vb).

    Comentariu de ihtys — Octombrie 26, 2007 @ 10:58 am

  9. Atata timp cat exista persoane care accepta astfel de cadouri, vor exista so Pi Ari cu idei valoroase 🙂

    Comentariu de Alex Nicolescu — Octombrie 26, 2007 @ 12:02 pm

  10. p.s. felicitari pentru pozitia de drepti adoptata!

    Comentariu de Alex Nicolescu — Octombrie 26, 2007 @ 12:03 pm

  11. @ alex: Ai dreptate, alegerea cadourilor a fost tintita, pentru un public anume… Si totusi, proasta alegere. Dupa cum zicea o colega,daca tot voiau sa-si arate „recunostinta” intr-un mare fel, puteau sa cumpere o rama de fotografii care sa coste 300 de ron, dar sa fie totodata un cadou simbolic si discret… Telefonul mobil prea miroase a spaga. Parerea mea 🙂

    Comentariu de animist — Octombrie 26, 2007 @ 12:57 pm

  12. Titlu Mare intr-un Oficios numit Oficiosul Routacios si tembelicios:

    O ziarista a refuzat sa testeze Dioxina Danone.
    Astazi la fabrica de produse furajere naturale imbogatite cu dioxine naturale, ziaristii s-au sacrificat pe altarul stiintei. Aproape toti ziaristii prezenti au primit esantioane din productia mamutului financiar si alimentar. Desi nu au fost alocate fonduri pentru supravegherea medicala atenta a ziaristilor, acesti intr-un suprem spirit civic, de bunavoie si nesiliti de nimeni au testat produsele Danone in slujba cetateanului. Coincidenta sau nu numai posesorii de telefoane Nokia s-au oferit voluntari pentru testarea efectelor Danone. Supravietuitorii intevievati de catre noi, au decalarat ca numai gandul ca vor putea apela serviciile 122, i-a facut sa ignore riscurile acestei periculoase intreprinderi, desi testul s-a desfasurat in momentul cand traficul in Bucuresti ajungea la cote maxime.
    Intr-un act de suprem egoism au fost si ziaristi care au refuzat efectuarea testelor pe motiv ca nu au primit telefoane Nokia, desi acest fapt a fost desmitit ulterior si pus pe seama faptului persoana in cauza era supusa unui grad de risc care facea ca doza minimima recomandata de dioxina sa fie de 10 ori mai mica decat cea calculata pentru un adult, adica exact cat s-ar fi putut gasi intr-un iaurt de fructe. Clubul roman de presa insa a infirmat faptul ca ziarista in cauza s-ar situa in grupa respectiva de risc (copiii sub 3 ani sau femei gravide).
    Considerand insa conjunctura, Clubul Roman de presa a hotarat sa pedepseasca totusi acesta lipsa de deontologie, de lipsa de solidaritate si moralitate, mai ales avand in vedere politica de promovare a voluntariatului a CRP. De aceea ziarista a fost totusi sanctionata:
    3 Conferinte de presa la Microsoft si una la lansarea fabricii Nokia de la Cluj.

    Comentariu de casargoz — Octombrie 26, 2007 @ 12:59 pm

  13. […] Marca Danone, via Subiectiv, marturie aici. […]

    Pingback de Oricum Blog » Arhiva » Asa se face PR-ul — Octombrie 26, 2007 @ 4:01 pm

  14. Telefoane mobile, iPod-uri, parfumuri, briceaguri Victorinox, mese, mese si iar mese, butoni de camasa din aur, ceasuri elvetiene, calatorii in strainatate, vin scump, whiskey vechi de 10+ ani – se practica toate astea (si nu numai, astea sunt doar cateva din chestiile care-mi vin acum in minte) nu doar in lumea PR-ului, ci si in relatia cu clientii din institutiile de stat…

    buba e mai adanca.. e vorba de ideea asta adanc inradacinata in constiinta colectiva – ca usa deschisa cu capul ajunge sa se deschida singura.

    Comentariu de Alex Rosu — Octombrie 26, 2007 @ 9:44 pm

  15. Esti meseriasha. Io as fi acceptat cadou’ si apoi i-as fi porcait in gazeta la greu, cu vadimisme!!!

    Comentariu de Groparu — Octombrie 27, 2007 @ 11:30 am

  16. […] 27th, 2007 Blogging , Idioti , Logica lu peste , Romania Tags: Danone, PR, Romania, spaga Simona Mistreanu se intraba care e limita la care se opreste facutul de cadouri, si incepe datul de spaga. Prin ceea […]

    Pingback de Spaga si Danone « NICOLESCU — Octombrie 27, 2007 @ 2:16 pm

  17. Sincer trebuia sa accepti cadoul, era o atentie, nu o mita. parerea mea.

    Comentariu de urbanreality — Octombrie 27, 2007 @ 6:20 pm

  18. felicitari! ati facut exact ce trebuia
    🙂

    Comentariu de Mihaela — Octombrie 27, 2007 @ 9:24 pm

  19. bravo, bravo! n-am mai zis de mult asta. bravo!

    Comentariu de v — Octombrie 29, 2007 @ 7:43 pm

  20. wow.. uite daca nu sunt in domeniu asta eu habar n-aveam de chestiile astea. de necrezut!

    Comentariu de BlindGirl — Noiembrie 3, 2007 @ 3:47 pm

  21. […] eu acum am vazut-o: PR & Communication Manager nou la Danone. O fi din cauza de cadouri si iar cadouri date […]

    Pingback de jurnalismonline.ro » Blog Archive » Iaurt cu imagine — Noiembrie 29, 2007 @ 1:53 pm

  22. […] Posted in companii, public relations at 5:50 pm by animist Via Bradut Ulmanu: Danone are un nou PR&Communication Manager. E un pas ai asta, poate pe viitor nu vom mai vedea gafe si… gafe. […]

    Pingback de Danone misca la comunicare « Simina Mistreanu — Noiembrie 30, 2007 @ 5:51 pm

  23. […] operatiunea telefonul, care s-a lasat cu ecou si comentarii, Danone a facut inca o miscare de PR, in haine de sarbatoare. […]

    Pingback de Si Danone vine cu husa « Simina Mistreanu — Mai 5, 2008 @ 10:53 pm

  24. […] totuşi, e o scula de 700€. Sunteţi sigur? Da, toată lumea a primit unul, e ceva normal (şi la noi se pare). Am stat cu inima îndoită două zile şi nu l-am scos din ţiplă, că mă […]

    Pingback de să mă bucur că mă citesc sau să mă enervez că mă fură? » zoso's blog — Iunie 25, 2008 @ 5:22 pm

  25. Super frumos ceea ce ai facut si probabil te simti si tu mandru de tine dar … crezi ca-i pasa cuiva de gestul ce l-ai facut ?

    Comentariu de E-Bogdan — Iunie 25, 2008 @ 10:37 pm

  26. Acest jurnalist,bag de seasma ca este atat de intrigat pt.ca nu afost in sacosica ceva mai valoros drcat un tel. mobil.Eu cred ca in cariera lui a acceptat „cadouri”(onorarii)mult mai mari.Hai sa fim seriosi,….cati romani mai au oare incredere in presa din ziua de azi.Se exagereaza cu cel putin 5 ori mai mult decat ete in realitate.In ceeace priveste calitatea iau rturilor „Danone”,am toata increderea.Am fost,sunt si voi fii consumator „Danone”.De fapt nu mi-i teama de nici un lactat de pe piata.Daca nu ar indeplinii standardele ,nu ar avea ce cauta pe piata…….Si nu mai icercati sa manipulati in nestiinta de cauza.De ce nu dati si alte nume de Companii?Dati numai de Danone pt ca are un nume mare si domina piata,deeacea cred ca deranjeaza.Sa auzim si de bine…………

    Comentariu de cristina — August 28, 2008 @ 12:02 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

